Európska komisia zverejnila nový štandard, ktorý umožní európskym sociálnym podnikom všetkých veľkostí lepšie merať a preukázať svoj sociálny vplyv, a tak im pomôcť v ich rokovaniach s partnermi, investormi a verejným sektorom. Ďalej im pomôže ťažiť z financovania prostredníctvom Európskych fondov sociálneho podnikania a nového Programu pre zamestnanosť a sociálne inovácie (EASI). Firmy, ktoré budú chcieť využiť tieto fondy, musia investovať minimálne 70% ich základného imania do sociálneho podnikania.
László Andor, komisár EÚ pre zamestnanosť, sociálne záležitosti a začlenenie: „Podporujeme úlohu sociálnych podnikateľov a ich sociálnych investícií. Nový štandard sprístupní sociálnym podnikom finančnú podporu EÚ a stanoví základ pre meranie sociálneho vplyvu v Európe.“
„Táto správa je dôležitým krokom v realizácii iniciatívy sociálneho podnikania. Prinesie jasnosť a dôveru k oblasti, ktorá priťahuje stále viac pozornosti.“ dodáva Michel Barnier, komisár pre vnútorný trh a služby.
Podľa navrhovaného štandardu by mali byť sociálne vplyvy merané v piatich stupňoch. Je tak dostatočne flexibilný, aby sa prispôsobil potrebám odlišných sociálnych podnikov. Bude dôležitý najmä v súvislosti s financovaním – aby mohli sociálne podniky ťažiť z podpory, budú musieť najprv preukázať svoju snahu dosahovať merateľné, pozitívne sociálne a spoločenské vplyvy. Vďaka tomuto ich investori budú môcť identifikovať a tak vedieť, že väčšina ich investícií ide do sociálnych podnikov.