Moderná KIA Optima SW

Štvrtá generácia Optimy je dobrá voľba pre rodinu

Veľké autá majú nespornú príťažlivosť a praktickú výhodu predovšetkým pre početnejšiu posádku: ponúkajú objemný batožinový priestor a dostatok pohodlia pre pasažierov. Ideálna voľba pre rodiny s deťmi na aktívne víkendy či lyžovačky.

K takým vozidlám patrí KIA Optima vo verzii kombi s označením SW Sportswagon. Už štvrtá generácia tohto modelu má top atribúty. Malo by to byť samozrejmé, veď vývoj technológií napreduje, no to, čo automobilka urobila v dizajne, je prelomový čin. Z pôvodného vzhľadovo nie veľmi vábneho prvého modelu typického ázijského vzhľadu sa nová Optima vyšvihla medzi najkrajšie autá svojej triedy. Dnes výrazne konkuruje svetovým prémiovým značkám. Nakoniec – je známe, že dizajnovému centru KIA v Nemecku sa darí vytvárať príťažlivé autá.

Pohodlie na dlhé cesty

Prvý pohľad na Optimu: jednoducho moderný a príjemný model. Oproti predchádzajúcej verzii sa zmenilo tvarovanie predného nárazníka, vzadu pribudol výrazný difúzor, chrómové lemovanie dvoch výfukov i moderné osemnásťpalcové disky kolies. Vo výbave GT ide o skutočne dynamické vozidlo. To isté platí aj pre interiér, v ktorom možno aj vďaka priestoru, pohodliu a moderným technológiám stráviť dlhé hodiny. Dostatok priestoru tvorcovia dosiahli oproti predchádzajúcej generácii vďaka zmenenej línii strechy. Jednoduchou úpravou vzhľadu sa zväčšil priestor a výška najmä pre cestujúcich na zadných sedadlách.

Interiér KIA Optima Sportswagon

Kufor na batožinu, sánky i lyže

I veľké auto treba využiť na maximum a poskytnúť dostatok úložného miesta. Objem batožinového priestoru je v základnej konfigurácii 553 litrov. Po sklopení operadiel zadných sedadiel však objem kufra výrazne vzrastie na úctyhodných 1 686 litrov. Prístup kvôli nízkemu prahu piatych dverí je veľmi pohodlný. Oceniť treba aj koľajničky s centrálnou priečkou na fixáciu batožiny. Vďaka dvojitej podlahe sa do auta dajú naložiť aj dlhšie predmety. Skrátka, cesta na dovolenku nie je ani pre viacčlennú rodinu problém.

Viac..  Miriam Lexmann: Keby sa mali dodržiavať pravidlá Euro 7, ceny osobných áut by narástli o 2000 eur
Veľkorysý batožinový priestor

Ekonomická verzia motora

Aký by to bol výrobca, keby pod kapotou neponúkol aj dynamickú a pritom ekonomickú verziu pohonnej jednotky! Testovali sme verziu vo výbave GT Line, ktorá okrem klasickej sériovej podoby ponúka viac luxusu najmä v interiéri a pre pohodlie vodiča aj sedemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku. Tú sme ocenili už pri prvých kilometroch. Radí ticho, netrhá a vynikajúco spolupracuje s dieselovým motorom s objemom 1,6 litra, ktorý výrobca dodáva do svojich najmodernejších modelov.

136 plnokrvníkov pod kapotou

Spotreba – tá bola vari najväčším  prekvapením. Najmä ak výrobca sľubuje priemer 4,6 litra v kombinovanej premávke. A hoci sme sa pod päť litrov nedostali, na takéto vozidlo s rázvorom 2805 mm je to naozaj vynikajúci výsledok. Akurát cena, ktorá je v tomto prípade niečo cez 37 tisíc eur, je mierne „za hranou“. No kto potrebuje takýto model auta, investíciu neoľutuje. Najmä keď za túto cenu má pod kapotou až 136 koní.

O Juraj Turis

Consent choices