Didier Ryenders
Didier Reynders, eurokomisár pre spravodlivosť. PHOTO: European Union 2021.

Európska komisia dala TikToku mesiac na riešenie sťažností voči jeho praktikám

Existujú obavy, že populárna videoplatforma má zavádzajúce podmienky používania a tiež nedostatočne chráni deti pred skrytou reklamou.

BRUSEL – Európska komisia (EK) dala v piatok čínskej videoaplikácii TikTok mesiac na to, aby odpovedala na sťažnosti Európskej spotrebiteľskej organizácie (BEUC) o jej obchodných praktikách. Komisia uviedla, že začala diskusie s platformou a národnými spotrebiteľskými orgánmi. Predchádzalo tomu varovanie od BEUC o údajnom porušovaní práv spotrebiteľov.

Komisia uviedla, že niektoré zmluvné podmienky v pravidlách TikToku možno považovať za zavádzajúce a zmätočné pre spotrebiteľov. Ako tiež dodala, evidujú obavy týkajúce sa problémov, ktoré zahŕňajú skryté marketingové a reklamné stratégie zamerané na deti.

BEUC podala sťažnosť na TikTok u EK a siete úradov pre ochranu spotrebiteľov vo februári. V nej uviedla, že viaceré podmienky v „Podmienkach služby“ TikToku sú nespravodlivé a platforma, ktorá je obzvlášť populárna u mládeže, nedostatočne chráni deti od skrytých reklám a potenciálne škodlivého obsahu.

Viac..  F. Villeroy: Údaje o inflácii posilňujú dôveru v redukciu úrokov začiatkom júna

„Súčasná pandémia viac urýchlila digitalizáciu. To prinieslo nové príležitosti, ale tiež vytvorilo nové riziká, najmä pre zraniteľných používateľov,“ pripomenul eurokomisár pre spravodlivosť Didier Ryenders. Ako tiež povedal, v EÚ je zakázané zameriavať sa na deti a mládež s reklamou skrytou napríklad v banneroch vo videách. „Dialóg, ktorý dnes začíname, by mal podporiť TikTok v dodržiavaní pravidiel EÚ na ochranu spotrebiteľov,“ dodal.

O redakcia/SITA

Odporúčame pozrieť

Európska komisia hodnotila aj Slovensko. Je to pomerne smutné čítanie, reaguje Jozef Mihál. VIDEO

Na bezplatný odber spravodajstva z EÚ do vášho emailu sa môžete prihlásiť tu: PRIHLÁSENIE. Zdieľaj …

Consent choices