Hlasoval som proti, lebo to považujem za zlú cestu boja proti emisiám skleníkových plynov. Ak ňou pôjdeme ďalej, budeme centrálne nariaďovať napríklad aj hustotu výrobcov elektrických nabíjacích staníc a komponentov do nich.
Oveľa lepším riešením by podľa mňa bolo, keby štát predražil negatívne externality (emisie skleníkových plynov) a trh by zabezpečil zvyšok (výrobu a nákup áut na alternatívne pohony, ich nabíjanie, výrobu toho nabíjania…). Trh (teda vlastne občania) by lepšie rozhodol o tom, či sú elektromobily efektívnejším nástrojom boja proti emisiám skleníkových plynov než práca z domu, bicykle, kolobežky či napríklad pružnejšie sťahovanie sa za prácou. A teda aj o tom, kde sú nabíjacie stanice potrebné každých 20 km a kde stačia každých 200.
Po ceste z EP v Štrasburgu sme si s mojím asistentom urobili zopár fotografií parkovacích miest s elektrickým nabíjaním. Nevyzeralo to tak, že bariérou ďalšieho rozvoja elektromobility je ich nedostatok. Samozrejme, reprezentatívny prieskum to nebol.
Eugen Jurzyca, europoslanec /SaS, ECR/.