Európsky výbor pre ochranu údajov (EDPB) v stredu oznámil, že prijal záväzné rozhodnutie, ktorým americkej spoločnosti Meta zakáže používať osobné údaje používateľov za účelom cielenej reklamy. TASR správu prevzala z agentúr AFP a Reuters.
Nariadenie zakáže spracúvanie osobných údajov na takéto reklamy na základe zákonných zmluvných podmienok a záujmov v rámci celého Európskeho hospodárskeho priestoru (EHS). Írska komisia pre ochranu údajov (DPC), ktorá má právomoc nad pôsobením spoločnosti Meta v Európe, má na základe rozhodnutia EDPB prijať záverečné opatrenia v priebehu nasledujúcich dvoch týždňov. Zákaz má vstúpiť to platnosti do jedného týždňa po oznámení týchto opatrení.
EDPB rozhodnutie prijal v reakcii na požiadavku regulačných úradov v Nórsku, ktoré už sociálnym sieťam Facebook a Instagram patriacim pod spoločnosť Meta zakázalo sledovať používateľov za účelom cielenej reklamy, píše AFP.
Spoločnosť Meta bola o rozhodnutí EDPB informovaná v utorok. Uviedla, že plánuje žiadať používateľov o súhlas na používanie údajov na cielenú reklamu a od novembra bude ponúkať službu, ktorá rešpektuje požiadavky regulačných úradov. Facebook na konci roka 2022 v Európe denne využívalo približne 300 miliónov ľudí. Európania sa podieľajú na približne jednej pätine predaja reklamy spoločnosti Meta.
(TASR)