Leteckú dopravu využíva ročne až 600 miliónov Európanov a počet cestujúcich sa po recesii zvyšuje. Vzdušný priestor strážia dispečeri letovej prevádzky v 28-ich štátoch a časť priestoru je vyčlenená pre vojsko. Ideálnym riešením by boli priame spojenia, kedy by sa spotrebovalo menej paliva a zároveň sa znížili emisie. Na zložitú otázku má odpoveď legislatíva s názvom Jednotné európske nebo.
Lietadlá niekedy lietajú okľukou, za čo môžu najmä vnútroštátne orgány pre kontrolu vzdušného priestoru. Upravená iniciatíva si dala za cieľ modernizovať, racionalizovať a zjednotiť európsky priestor nielen na súši, ale aj vo vzduchu. Jednotné európske nebo je podľa europoslancov prínosom pre všetkých, nielen pre spotrebiteľov.
Varovný prst dvíha vyše 40-tisíc dispečerov letovej prevádzky. Niektorí z nich sa obávajú o svoje miesta a tvrdia, že centrálna kontrola môže ohroziť bezpečnosť cestujúcich. V Parlamente sa však nevzdávajú a veria, že nový zákon podporí väčšina už v prvom čítaní.
Zaujala Vás táto téma? Viac sa dozviete v priloženom videu.