Obloha bez hraníc? Dohoda o jednotnom európskom nebi je let na dlhé trate

Lietadlo
PHOTO: Ilustračné Flickr.

Leteckú dopravu využíva ročne až 600 miliónov Európanov a počet cestujúcich sa po recesii zvyšuje. Vzdušný priestor strážia dispečeri letovej prevádzky v 28-ich štátoch a časť priestoru je vyčlenená pre vojsko. Ideálnym riešením by boli priame spojenia, kedy by sa spotrebovalo menej paliva a zároveň sa znížili emisie. Na zložitú otázku má odpoveď legislatíva s názvom Jednotné európske nebo.

Lietadlá niekedy lietajú okľukou, za čo môžu najmä vnútroštátne orgány pre kontrolu vzdušného priestoru. Upravená iniciatíva si dala za cieľ modernizovať, racionalizovať a zjednotiť európsky priestor nielen na súši, ale aj vo vzduchu. Jednotné európske nebo je podľa europoslancov prínosom pre všetkých, nielen pre spotrebiteľov.

Varovný prst dvíha vyše 40-tisíc dispečerov letovej prevádzky. Niektorí z nich sa obávajú o svoje miesta a tvrdia, že centrálna kontrola môže ohroziť bezpečnosť cestujúcich. V Parlamente sa však nevzdávajú a veria, že nový zákon podporí väčšina už v prvom čítaní.

Viac..  Nové nariadenie EÚ o jednotnom európskom nebi má zmierniť preťaženie letov

Zaujala Vás táto téma? Viac sa dozviete v priloženom videu.

O ruz

Odporúčame pozrieť

Aleppo

WHO: Zdravotná pomoc EÚ dorazí na sever Sýrie 31. decembra

Približne 50 ton zdravotníckych zásob financovaných Európskou úniou, ktoré prepravili letecky z Dubaja do Turecka, …

Consent choices