
Šesť partnerov z Nemecka, Francúzska, Rakúska a Španielska znižuje spotrebu elektrických vozidiel pomocou nového inteligentného riadenia spotreby energie. Na tento problém upozornili najmä vodiči, ktorí mali obavy z vyčerpaním energie, na ktorú elektromobily fungujú.
OpEneR tím vyvinul nové funkcie, ktoré sú prepojené na lepšie komponenty a systémy. Pokroky v zlepšovaní sú na najlepšej ceste k technológiách, ktoré obmedzia spotrebu energie podľa dopravného toku. Zatiaľ sa hovorí o 30% energie. Tieto vylepšenia budú postupne zavádzané na trh a integrované do výroby nových vozidiel.
„Naše zistenia sú dôležité pre budúcnosť všetkých elektrických vozidiel. Pomôžu odomknúť dvere na trh,“ povedal koordinátor projektu Robert Bosch. Tri roky intenzívnej spolupráce a investície vo výške 4,4 miliónov eur zo strany EÚ zavŕšili predstavením elektromobilov v Španielsku.
Inžinieri a vedci pracovali na zlepšení hnacieho ústrojenstva, brzdného i navigačného systému. Vyvinuli sieťové prepojenia s rôznymi funkciami, ktoré spájajú tieto prvky medzi sebou. Systémy v automobiloch poskytujú informácie o stúpaní alebo poklese rýchlosti, ale aj o stave semaforu, či rýchlosti okoloidúcich vozidiel. Tieto a ďalšie informácie sa budú zobrazovať na displeji, ktorý bude súčasťou palubnej dosky.
Podpredsedkyňa Európskej komisie Neelie Kroesová, zodpovedná za digitálnu agendu hovorí: „Kto by nechcel lepší a bezpečnejší zážitok z jazdy, a zároveň šetriť peniaze i životné prostredie? Stále musíme vyvíjať inteligentnejšie a ekologickejšie spôsoby pohybu.“