David Hluško, analytik z Európskeho Dialógu upresnil: “Hlavným cieľom je motivovať ľudí aby pred používaním áut uprednostnili hromadnú dopravu, ktorá je k životnému prostrediu priateľskejšia. V Bratislave denne použije hromadnú dopravu 650 000 ľudí a aj vďaka tejto modernizácii sa im bude cestovať o niečo kvalitnejšie a pohodlnejšie.”
Kvalitnejšia doprava robí miesto atraktívnejšie a môže viesť k podpore turizmu či rozvoja podnikania a v neposlednom rade zvýši kvalitu každodenného života občanov.
Súčasná hromadná doprava v hlavnom meste je vo veľmi zlom stave, mnohé vozidlá stále pochádzajú zo skorých 90-tych rokov a súrne potrebujú modernizáciu. Pre turistov v Bratislave je cestovanie nočnou morou, chýbajú prehľadné informácie ako v slovenčine tak aj v angličtine. Môžem povedať, že bratislavská hromadná doprava patrí k najhorším spomedzi všetkých európskych metropol a dúfam, že sa to čoskoro aj vďaka takýmto investíciám zmení k lepšiemu.
Ján Šalát, mladý podnikateľ uviedol: “Skúšali sme prejsť na model, kedy sa naši zamestnanci presúvali za klientom za pomoci MHD, avšak kvôli častému znečisteniu a drahému cestovnému sme sa tejto relatívne ekologickej prepravy vzdali”.
Pre Slovensko bolo v období 2007-2013 vyčlenených v rámci kohéznej politiky 11,7 miliárd EUR a na obdobie 2014-2020 je vyčlenených 14 miliárd EUR.
Pre spravodajský portál EuropskeNoviny.sk spracoval Miroslav Hajnoš, redaktor Európskych Novín a analytik Európskeho Dialógu.