BRATISLAVA – Najviac priateľský a najkvalitnejší personál v hoteloch je na Slovensku. Vyplýva to z výsledkoch prieskumu medzinárodného rezervačného portál hotel.info na základe hodnotenia viac ako dvoch miliónov hostí vo 290 tisíc hoteloch v rôznych krajinách sveta.
V roku 2015 bolo víťazom Fínsko, nasledovalo za ním Nemecko, Rakúsko, Maďarsko. Na piatom mieste bolo Slovensko. Tento rok naša krajina zvíťazila a do prvej päťky sa dostali krajiny, ktoré minulý rok neboli ani v prvej desiatke.
Na druhom mieste je v tomto roku Srbsko, na treťom Bulharsko, na štvrtom Švajčiarsko a na piatom Poľsko.
Lacnejšie služby, lepšie hodnotenie
Manažérka rezervačného portálu hotel.info, ktorý tento rebríček zostavil priznala, že ju to prekvapilo. „Myslím, že veľa ľudí berie do úvahy pomer ceny a kvality, ktorú zaň dostávajú. Všimli sme si, že veľakrát krajiny, v ktorých sú hotelové služby lacnejšie, majú lepšie hodnotenia,“ uviedla Claudia Gerbeth, z rezervačného portálu hotel.info.
Hotelové služby sa podľa odborníkov zlepšujú. „Slovenský cestovný ruch čelil v minulosti mnohým prekážkam a vedeli sme, že tou kvalitou musíme zvýšiť konkurencieschopnosť. Mnohí hoteliéri sa preto zamerali na kvalitu služieb,“uviedol prezident Zväzu cestovného ruchu a generálny sekretár Zväzu hotelov a reštaurácií Slovenska Marek Harbuľák.
Priestor na zlepšovanie
Naši hoteliéri podľa Harbuľáka nesmú zaspať na vavrínoch, lebo priestor tu na zlepšovanie je. „Vidím to ešte v rozširovaní infraštruktúry služieb. Lebo tie základné máme dobré, ale treba budovať ďalšie. A musíme sa vedieť ešte lepšie predať,“ dodal Harbuľák.
Podľa šéfa Zväzu cestovného ruchu hotelový personál občas zlyháva, keď je potrebná znalosť cudzích jazykov. Ale aj to sa podľa neho zlepšuje.
Viac informácií sa dozviete na spravodajskom portáli www.noviny.sk