Plénum Európskeho parlamentu sa bude dnes zaoberať ekologizáciou automobilového priemyslu. Týka sa to najmä vozidiel po dobe životnosti a ich jednotlivých súčastí, predovšetkým autobatérií.
V prípade životného cyklu veľkej časti akumulátorov je pretrvávajúcou výzvou najmä vysoký obsah olova v nich. „Zodpovedajú za drvivú väčšinu jeho globálnej spotreby. Pritom platí, že pri nesprávnom nakladaní má tento ťažký kov fatálne následky na ľudské zdravie, ako aj životné prostredie,“ uviedla europoslankyňa Monika Flašíková Beňová. Súčasťou podpory moderného obehového hospodárstva v rámci automobilového priemyslu, preto musí byť väčší dôraz na nové, moderné technológie, ktoré nefungujú na báze olova.
„Z hľadiska zamerania ekonomiky ide o kľúčovú oblasť aj pre Slovensko. Cieľom je znižovanie množstva nebezpečného odpadu, obmedzovanie ekologickej záťaže, inovácie a súvisiaci komplexný technologický rozvoj,“ priblížila poslankyňa. Efektívne nakladanie s odpadom v oblasti automotive si tiež vyžaduje riadny zber štatistických informácií o ňom. „Členské štáty tu majú svoje povinnosti, ktoré je však potrebné zjednotiť a zjednodušiť,“ zdôraznila. Netreba tak podľa nej vytvárať žiadnu dodatočnú reguláciu. „Naopak je nevyhnutné sprehľadniť už existujúcu a motivovať podniky v tomto sektore, aby sa zamerali na riešenia, ktoré sú najšetrnejšie k prírode, no najmä k ľudskému zdraviu,“ uzavrela Monika Flašíková Beňová.