Suzuki Vitara: Trendové auto prekvapí a najmä poteší

Nepatrí síce k prémiovým značkám, jej prínos pre majiteľov áut je však nesporný. Bolo to práve Suzuki, ktoré ako prvé prišlo na trh s osobným autom určeným nielen na cesty.

Nebolo to prvé SUV aké poznáme dnes, ale nebol to ani ťažký a najmä drahý off-road. V roku 1988 v Japonsku predstavili prvú generáciu modelu Vitara, ktorá sa prakticky ihneď stala globálne mimoriadne úspešným vozidlom. Zachovala si vlastnosti off-roadov plus pridala komfort a pohodlie za rozumnú cenu. Pomer cena a výkon sa začal presadzovať v automobilovom svete čoraz výraznejšie. Vitara v tomto smere vždy patrila medzi lídrov a navyše stála aj pri zrode dnes populárnych vozidiel kategórie SUV. V roku 1998 prišla na trh druhá generácia Vitary, v roku 2005 tretia, až napokon pred štyrmi rokmi zaujala štvrtá verzia, akú poznáme dnes.

Vylepšené a pohodlné kimono

Vzhľad Vitary po najnovšom facelifte pôsobí sviežo a atraktívne. Menšie kozmetické úpravy prednej masky so zmenenými rebrami, upravené nárazníky či nový tvar zadných svetiel výrazne nezmenili vzhľad karosérie. Podobne mierne sú zmeny v interiéri. Najpríjemnejšou zmenou boli sedadlá s kombinovaným materiálom povrchu, v ktorých sa dobre sedí a ktoré len zvyšujú pohodlný pocit z jazdy. Pribudli mäkšie plasty, nové sú strieborné lišty a niekoľko prvkov na prístrojovej doske s analógovými ukazovateľmi rýchlosti a otáčok. Multimediálny systém so 7-palcovým displejom ostal bez zmien, má dobrú grafiku a pomerne rýchle reakcie.

Na diesel zabudnite

V ponuke sú prakticky len dva benzínové motory. My sme skúšali preplňovaný štvorvalec Boosterjet s objemom 1,4 litra a výkonom 103 kW. S pomerne ľahkým vozidlom s hmotnosťou 1 250 kg si dokáže ľahko poradiť a dať mu neuveriteľnú dynamiku a pružnosť. Stovku zvládne za necelých 11 sekúnd a turbo netrpí klasickou turbodierou. Nebráni sa nízkym otáčkam a aj pri jazde na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h ho ľahko udržíte do 2 500 otáčok za minútu. Odmenou bude pomerne slušná spotreba. Jazdili sme v kombinovanej premávke v priemere 7,1 litra, čo je dokonca o čosi menej ako udáva výrobca. Napriek tomu je nám ľúto, že diesel v ponuke Vitary už budete hľadať márne.

Viac..  Nové nabíjačky elektromobilov berú už iba platobné karty, hotovosť neplatí

Asistenti z prémiového segmentu

Nová faceliftovaná Vitara má množstvo asistenčných systémov, ktoré v tejto kategórii neboli bežné. Auto má mimoriadne bohaté vybavenie, takže nemusíte priplácať za dodatočnú výbavu. Suma navyše sa týka iba metalízy či dvojfarebného lakovania. Už v jednotlivých úrovniach výbav, ktoré sú tri, si každý nájde to, čo bude využívať. Vitara nie je na parádu ale hanbiť sa za ňu určite nebudete. Je to auto, ktorému modernizácia prospela, i použité interiérové materiály potláčajú pôvodný lowcostový dojem.

Hodnotenie: priaznivý pomer ceny a výkonu

Auto pomocou systému All Grip zvláda aj náročnejší terén, treba dávať pozor na pomerne nízku svetlú výšku, ktorá sa určite nedá porovnať s vozidlami off-road. Stále je to však auto vhodné pre rodinu ale aj pre mladíka, ktorý chce trochu ohúriť. Suzuki Vitara splní nároky širokého spektra. Myslíme si, že suma 20 300 eur je veľmi slušným zakončením rozumného pomeru ceny a výkonu.

Suzuki_SocialMedia_AllGrip

O Juraj Turis

Consent choices