Už tri generácie a niekoľko faceliftov sprevádza najmenšiu Hondu Jazz počas osemnástich rokov jej existencie od premiéry, ktorá odštartovala v roku 2001.
Súčasná Honda Jazz pomaly odchádza zo scény, aby ju čoskoro nahradil nový model. Lúči sa posledným faceliftom, ktorý nenápadne avizuje, aký bude nástupca.
Nový motor na rozlúčku
V Európe sa doteraz predávala Honda Jazz výlučne s 1,3 litrovým atmosférickým benzínovým motorom. Pri poslednom vystúpení nastala výrazná zmena najmä pod prednou kapotou. Výrobca do nej umiestnil doteraz neponúkaný agregát 1,5 i-VTEC, ktorý dobre poznáme z väčšieho modelu HR-V. Výkon 130 koní mu dodal dynamiku, čo bolo príznačné aj pre stupeň výbavy Dynamic, ktorý sme testovali.
Trochu smädný, ale perfektný
Prekvapením bolo, že je pomerne smädný. V kombinovanej prevádzke sme dosiahli hodnotu 6,7 litra na sto kilometrov, čo je dokonca o niečo viac ako pri výrazne ťažšom modeli HR-V. Musíme však zhodnotiť, že jazda s týmto motorom bola bezchybná. Pri správnom radení prevodových stupňov a rozumnej práci s plynovým pedálom sa odvďačí kultivovaným zvukom a príjemnou svižnosťou.
Veľké zmeny nebadať
Facelift modelu Hondy Jazz nepriniesol veľké zmeny. Oceniť možno stále nadpriemerný vnútorný priestor, nové materiály v interiéri, no chyby krásy z minulých modelov zostali nezmenené. Najmä pomerne často kritizovaný multimediálny systém, ktorý má lepšie časy za sebou. Nezapôsobí vzhľadom ani pružnosťou reakcií. Páčila sa nám skôr estetická zmena v interiéri s použitím červených doplnkov. Nechýba červené prešívanie čalúnených častí, riadiacej páky a volantu, sedadiel a lakťovej opierky. Všetky ovládacie prvky vozidla zostali na svojich miestach, z čoho možno identifikovať, že výrobca sa zrejme intenzívnejšie pripravuje na nový model než na odchádzajúcu verziu.
Nový motor vidieť aj zvonka
Červené prvky pribudli aj na karosérii. Omladenú verziu Hondy Jazz charakterizujú špecifické čierne kolesá, čierne spätné zrkadlá i prepracovaný bodykit. Popri väčšom strešnom spojleri obsahuje nadstavce prahov a najmä ostrejšie nárazníky s čierno-červenými akcentmi. Súčasťou zadného dielu je navyše drobná imitácia difúzora. Drobné a detailné úpravy síce zásadne nezmenili vzhľad vozidla, no dodali mu štýl a príťažlivosť.
Dva agregáty, dobrá cena a nízka spotreba
Honda Jazz v aktuálnej podobe odchádza výnimočne: s ponukou dvoch motorov. Japonský výrobca – na rozdiel od väčšiny konkurencie – ide proti prúdu downsizingu a určite tým poteší mnohých fanúšikov. No základ s 1,3-litrovým srdcom vidíme naďalej ako racionálnu voľbu. Bonusy: Je o dvetisíc eur lacnejší, má citeľne nižšiu spotrebu a v bežných podmienkach je na jazdenie praktický a rovnako príjemný. Uvidíme, s akými novinkami príde už onedlho nástupca tejto generácie Hondy Jazz.