Photo: autor

Nový Renault Captur: úspešný príbeh crossoveru pokračuje

Keď v roku 2013 prišiel francúzsky výrobca na trh s prvou generáciou nového modelu, domáci motoristickí novinári to prirovnávali k malej revolúcii. Úspech prišiel prakticky okamžite a očakávania sa do bodky naplnili. S ročnými štatistikami viac ako 200 000 predaných vozidiel sa Renault Captur vyšvihol na post najpredávanejšieho európskeho modelu vo svojej triede.

Zároveň sa prestala písať takisto úspešná história menšieho modelu Clio kombi, ktoré sa už vyrábať nebude. Nahradil ho nový model Captur skonštruovaný na platforme, ktorá umožnila nárast rozmerov. Je síce o jeden centimeter nižší ako jeho predchodca, narástol však rázvor, do dĺžky pribudlo 110 a do šírky 27 milimetrov. Dizajnéri dali prednosť evolúcii ale nemenili to, čo motoristi oceňovali v prvej generácii tohto mestského crossoveru.

Photo: autor

Evolúcia podľa francúzskych konštruktérov

Captur druhej generácie je o triedu vyššie kvalitou i rozmermi. Je sebavedomejší, robustnejší, s novými prvkami  dizajnového rukopisu. Zmenené sú predné denné svetlá v tvare klov, podobne ako v modeli Clio. Profil charakterizujú masívne prahy a typický zadný stĺpik v tvare krídla. Stále je k dispozícii dvojfarebné lakovanie karosérie s bielou alebo čiernou strechou. Zadné svetlá majú atraktívnu grafiku, chrómový výfuk je šikovne umiestnený v nárazníku. Dospelosť zdôrazňujú aj pomerne veľké 17-palcové disky.

Pohodlie aj hravý dizajn v interiéri

Sedadlá crossovera sú dostatočne veľké a pohodlné, v aute sa sedí pomerne vysoko. Nemohli sme však príliš nastavovať výšku sedadiel, rozsah je limitovaný, prispôsobiť sa musia najmä vyšší vodiči. Trochu nešikovný je aj výhľad dozadu cez úzky priezor zadného okna. Odkladacích priestorov je v aute dostatok, no použitie zásuvky Easy Life pred nohami spolujazdca si vyžaduje urobiť akrobatický úkon. Captur je pohodlné a komfortné vozidlo, aj keď cestujúci vzadu sa musia trochu uskromniť.

Photo: autor

Náhrada za Clio s batožinovým komfortom

Captur si medzigeneračne polepšil aj veľkosťou batožinového priestoru. Ponúka 404 až 536 litrov podľa polohy zadnej lavice. Pred týmito hodnotami musí skloniť hlavu aj bývalé Clio kombi. Kufor má dvojitú podlahu, ktorá po sklopení operadiel zaručí rovný úložný priestor. Na zväčšenie objemu ponúka posuvnú lavicu s dĺžkou 16 cm. Z hľadiska variability ide o výhodu, no v tejto triede to nejde bez kompromisov. Ak potrebujete objemnejší batožinový priestor, očakávajte ústupok v komforte.

Viac..  Ivan Štefanec: Digitálny vodičský preukaz v mobile bude realitou

Malý ale šikovný a pracovitý motor

K dispozícii sme mali základnú motorizáciu s objemom 1,0 litra. Trojvalcový motor TCe 100 s výkonom 74 kW síce neoslní výbušnosťou, ale na pokojnú a bezpečnú jazdu stačí. Je spojený s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Škoda, že absentuje šiesty stupeň. Je však mimoriadne tichý, aj keď pri rozbiehaní si vyžaduje trochu trpezlivosti. Motor má nepriame vstrekovanie paliva, čo umožňuje aj pridanie plynového pohonu LPG a ďalšie zlacnenie prevádzky. Pri testovacej jazde sme v benzínovej verzii dosiahli priemernú spotrebu 6,2 litra.

Photo: autor

Konkurencia pre hatchbacky strednej triedy

Prekvapilo nás použitie zadných bubnových bŕzd. Takisto nastavenie automatického prepínania svetiel LED Pure Vison bolo pomalé. Svietia síce vynikajúco, no často sme oslepovali protiidúcich vodičov. Predpokladáme však, že takýto nedostatok možno operatívne vyriešiť.

Naše hodnotenie:

Capturu však treba jednoznačne priznať veľký pokrok v komforte a kvalite. Hoci vychádza z Clia, dokáže vďaka novému formátu a variabilite hravo zvládnuť úlohu univerzálneho rodinného auta. A dodávame, že pokojne konkurujúcemu hatchbackom nižšej strednej triedy.

O Juraj Turis

Consent choices