Úvod tohto týždňového plenárneho zasadnutia Európskeho parlamentu bude venovaný budúcnosti a perspektívam vzdelávania v Európe v kontexte pandémie vírusu COVID-19.
Vzdelávanie sa vplyvom pandémie koronavírusu presunulo z veľkej časti do on-line prostredia. „Školy preto potrebujú v týchto podmienkach výraznejšiu podporu z hľadiska úrovne ich digitalizácie. Kvalitná výučba v on-line prostredí je stále veľkou výzvou, a to aj napriek istým skúsenostiam z jarnej tzv. prvej vlny pandémie,“ uviedla poslankyňa Európskeho parlamentu Monika Beňová.
Dištančné vzdelávanie musí byť rovnako inkluzívne, ako štandardná forma výučby. „Školám je preto potrebné zabezpečiť čo najlepšie technologické vybavenie a nevyhnutnú podporu. Týka sa to všetkých stupňov vzdelávania od základných až po vysoké školy,“ zdôraznila europoslankyňa.
Rovnako však nesmieme zabúdať ani na učiteľov a vytváranie príslušných možností na priebežný rozvoj ich digitálnych zručností. „Potrebná v tejto oblasti je aj efektívna výmena skúseností a najlepších praktík medzi členskými krajinami Európskej únie navzájom. Priority v prípade digitalizácie musia byť samozrejmou súčasťou dlhodobej vízie rozvoja európskeho vzdelávania,“ uzavrela Monika Beňová.