Priemerné emisie oxidu uhličitého z nových áut registrovaných v Európskej únii, na Islande, v Nórsku a Spojenom kráľovstve v roku 2020 klesli o 12 % v porovnaní s úrovňami v roku 2019. Referuje o tom web Európskej komisie s odvolaním sa na údaje Európskej environmentálnej agentúry.
Spomenutý medziročný pokles bol najvyšší, odkedy v roku 2010 začali platiť normy týkajúce sa oxidu uhličitého, a odráža trend postupného zavádzania prísnejších pravidiel pre autá v celej EÚ od 1. januára. Pod pokles emisií sa podpísalo i strojnásobenie predaja elektrických vozidiel, a to z 3,5 % v roku 2019 na 11,6 % v roku 2020.
Údaje ukazujú, že európska legislatíva týkajúca sa emisných noriem oxidu uhličitého je naďalej účinným nástrojom na znižovanie emisií z osobných a dodávkových vozidiel. Väčšina výrobcov splnila svoje emisné ciele, ale najnovšie informácie potvrdzujú, že od výrobcov, u ktorých sa zistí, že prekročili svoje emisné ciele v roku 2020, sa vyberie viac ako 500 miliónov eur.
(SITA)