digitalizacia, online
Ilustračné PHOTO: © European Union- EP.

Nové Centrum transparentnosti prispeje k boju proti dezinformáciám v online priestore

Signatári Kódexu postupov proti šíreniu dezinformácií a všetky hlavné online platformy ako Google, Meta, Microsoft, TikTok či Twitter vo štvrtok spustili nové Centrum transparentnosti. Po prvý raz zároveň zverejnili základné správy o tom, ako plnia svoje záväzky vyplývajúce zo spomenutého kódexu. Referuje o tom oficiálny web Európskej komisie.

Centrum transparentnosti chce bojovať proti dezinformáciám a plniť záväzky prijaté v kódexe tým, že bude mať jednotné úložisko, kde budú mať občania Európskej únie (EÚ), odborníci a mimovládne organizácie prístup k informáciám a budú si ich môcť odtiaľ stiahnuť.

Platformy po prvý raz v rámci základných správ poskytli prehľad a údaje napríklad o tom, v akom rozsahu zabránili príjmom z reklamy v prípade dezinformačných aktérov či koľko politickej a manipulatívnej reklamy odmietli. Vedú tiež záznamy o vytváraní a používaní falošných účtov a informácie o overovaní faktov.

Viac..  Eurokomisárka Jourová: Twitter si odstúpením od kódexu o dezinformáciách vybral konflikt

„Zverejnenie prvých správ prepracovaného antidezinformačného kódexu je dôležitým míľnikom v boji proti dezinformáciám. Musíme mať väčšiu transparentnosť. Informácie musia byť nezávisle overiteľné,“ povedala podpredsedníčka Európskej komisie pre hodnoty a transparentnosť Věra Jourová. Tú potešili správy uvedených platforiem s výnimkou Twitteru, ktorý podľa nej zaostáva za ostatnými.

(SITA)

O mam

Odporúčame pozrieť

Jourova

Eurokomisárka Jourová: Twitter si odstúpením od kódexu o dezinformáciách vybral konflikt

Twitter „si vybral konflikt“ rozhodnutím odstúpiť od dobrovoľného Kódexu postupov EÚ proti šíreniu dezinformácií, ktorý …

Consent choices