digitalizacia, online
Ilustračné PHOTO: © European Union- EP.

Online predaj v Únii naďalej rastie, v niektorých štátoch tvorí vyše tretinu predajov

V roku 2021 dosiahol online predaj v prípade 19,7 % podnikov v Európskej únii aspoň jedno percento ich celkového obratu, čo bolo o 0,7 percentuálneho bodu viac v porovnaní s rokom 2020. Informoval o tom štatistický úrad Európskej únie (EÚ) Eurostat.

Spomedzi členských štátov EÚ zaznamenalo najvyšší podiel podnikov predávajúcich online Švédsko – až 36,6 %. Nasledovali Dánsko (35,6 %) a Írsko (35,2 %). Naopak, Luxembursko (8,6 %), Rumunsko (10,5 %) a Bulharsko (11,5 %) zaznamenali najnižší podiel podnikov predávajúcich online.

Dovedna 19,4 % všetkých podnikov v EÚ uviedlo, že v roku 2021 uskutočňovali online predaj pomocou webových stránok alebo aplikácií (internetový predaj), a to buď súkromným spotrebiteľom (15,6 % podnikov v EÚ), alebo podnikom a vládam (13,1 %).

Viac..  Predaj nových áut v EÚ v máji klesol

(SITA)

O mam

Consent choices