reklama
Ilustračné PHOTO: © European Union- EP.

Europoslanci schválili viac európskej tvorby v ponuke Netflixu či Youtube

ŠTRASBURG / Audiovizuálné internetové platformy ako YouTube, Facebook či Netflix budú musieť mať vo svojej ponuke najmenej 30 percent európskej tvorby.

Novelu smernice na plenárnom zasadnutí v Štrasburgu schválili poslanci Európskeho parlamentu. Prevádzkovatelia serverov pre zdieľanie videí takisto budú musieť od roku 2020 povinne odstraňovať obsah, ktorý podnecuje k násiliu a nenávisti.

Kvóty na európske diela v katalógoch streamovacích serverov majú za cieľ podporiť európsku kinematografiu. Opatrenie ale môžu jednotlivé únijné krajiny zmierniť, pokiaľ nebude podmienkam možné splniť. Miernejšie pravidlá môžu členské štáty tiež uplatňovať v prípadoch, že servery budú mať len nízku sledovanosť.

Smernica tiež poskytovateľom televízneho vysielania upravuje podmienky pre umiestňovanie reklamy. Tá teraz bude tvoriť maximálne 20 percent v časoch od 6:00 do 18:00 a od 18:00 do 24:00.

Viac..  Rozpočet EÚ 2024: vojna na Ukrajine, migračné tlaky, prírodné katastrofy aj globálna konkurencia

Viac informácií sa dozviete na spravodajskom portáli www.noviny.sk

O dac

Odporúčame pozrieť

Toto je nápad, ktorý pomôže zachrániť ľudské životy na cestách, hovorí Ivan Štefanec

Počuli ste o prednom brzdovom svetle? Aktuálne dianie v europarlamente v štúdiu priblížil poslanec Európskeho …

Consent choices