Európska komisia uverejnila správy signatárov Kódexu postupov proti šíreniu dezinformácií o opatreniach prijatých s cieľom obmedziť šírenie nepravdivých informácií o koronavíruse. Patria sem spoločnosti Facebook, Twitter, TikTok, Microsoft a Google.
Komisia sa rozhodla predĺžiť účinnosť programu monitorovania platforiem do konca roka a očakáva, že platformy zintenzívnia svoje úsilie. Facebook rámčeky určené na profilové fotografie, ktoré vyzývajú ľudí, aby sa dali zaočkovať a na Twitter viedol v šestnástich krajinách diskusie k vakcínam, ktoré generovali 5 miliónov impresií. Spoločnosť Microsoft nastavila presmerovanie používateľov na platforme LinkedIn, ktorí hľadajú kľúčové slová „koronavírus“ alebo „covid“, na oficiálne stránky s overenými informáciami.
Napriek týmto užitočným opatreniam v správach chýbajú informácie o vplyve politík prijatých na boj proti dezinformáciám súvisiacim s koronavírusom. Nedávno uverejneným usmernením na posilnenie kódexu postupov sa vytvorí spoľahlivý rámec monitorovania s jasnými kľúčovými ukazovateľmi výkonnosti, v ktorom sa bude merať aj efektívnosť činnosti.