Poslanci v stredu zamietli pozmeňujúce návrhy k reforme pravidiel týkajúcich sa cezhraničnej nákladnej dopravy v EÚ a predloženú legislatívu vrátili Výboru EP pre dopravu na prepracovanie.
Parlament zmietol zo stola pozmeňujúce návrhy k predloženej legislatíve, ktorá upravuje podmienky vysielania a odpočinku vodičov nákladnej dopravy, ako aj pravidlá kabotáže – teda prepravy v rámci jedného členského štátu zabezpečovanú dopravcom z iného členského štátu po vyložení cezhranične prevážaného nákladu.
Plénum zároveň v súlade s článkom 59 ods. 4 Rokovacieho poriadku EP vrátilo návrhy dvoch nariadení a jednej smernice z dielne Európskej komisie Výboru EP pre dopravu, ktorý by ich mal opätovne posúdiť.
Návrhy predpisov týkajúce sa vysielania vodičov, ich odpočinku a prístupu k povolaniu prevádzkovateľa cestnej dopravy a ku kabotážnej preprave sú súčasťou takzvaného balíka opatrení v oblasti mobility, ktorý predstavila Európska komisia v máji 2017.
Reakcie slovenských poslancov
„Riešenie práv vyslaných pracovníkov v doprave je citlivou témou, o čom svedčí aj vrátenie legislatívy späť do príslušného výboru. Mojim cieľom bude nájsť čo najvýhodnejší kompromis, ktorý by nepoškodil malé slovenské prepravné firmy a ich zamestnancov,‟ uviedol poslanec Ivan Štefanec (EPP, SK).
„Napriek mojej naozaj intenzívnej kampani dnes neprešlo v Európskom parlamente vylúčenie medzinárodnej dopravy spod pôsobnosti pravidiel o vysielaní a to navyše iba o dva hlasy. Rozhodnutie o budúcnosti medzinárodnej dopravy sa tak odkladá a bude znovu predmetom intenzívnych rokovaní,‟ uviedol poslanec Richard Sulík (ECR, SK).