Stredoškolská študentská únia Slovenska (ŠUS) zorganizovala v tomto roku už piaty projekt, tento krát zameraný na médiá, s názvom „Predajme sa!“. Školenie sa uskutočnilo 10. až 12. apríla v Tatranskej Lesnej a zúčastnilo sa ho množstvo talentovaných stredoškolákov z celého Slovenska, aby sa spoločne vzdelávali v oblasti médií.
Aj napriek mnohým predsudkom voči tzv. peer to peer vzdelávaniu, teda mládeže mládežou, bola atmosféra na školení pracovná a na mimoriadne vysokej úrovni.
Študenti sa mohli vzdelávať nielen v teoretických znalostiach zo sveta masmediálnej komunikácie, ale najmä si vyskúšať všetko v praxi a svoje nové skúsenosti nakoniec naplno predviesť pred svojimi rovesníkmi. Účastníci boli rozdelení do troch skupín, podľa toho v akom médiu sa školili. V menších skupinách mohli potom preukázať svoje schopnosti, ale aj to ako dokážu pohotovo reagovať a zaujímavo tvoriť.
Hlasivky neustále v pozore! To bolo heslo študentov, ktorí si zvolili rádio. To si zobrali na starosť redaktori zo študentského rádia Fakulty masmediálnej komunikácie UCM, rádia Aetter. Dvojica hlásateľov Martin Vanko a Kaja Kubíková potrápili študentov workshopmi a cvičeniami správnej práce s hlasom, ale aj technikou potrebnou pre redaktora. Vytvárali s nimi slogany, jingle, reportáže a počas celého dňa im pomáhali pripraviť sa na večerné LIVE vysielanie.
Ako vyzerať vo vysielaní a zostaviť dobrú reklamu či reláciu sa učila skupina zameraná na televízne média, ktorú viedol mladý režisér Roman Vizváry. Jeho úloha bola spolu s Adrianom Kobetičom, členom predsedníctva ŠUS, poskytnúť účastníkom informácie o fungovaní štábu, ale aj prax potrebnú na prácu v televízii. Ich cieľom bolo vytvoriť reálne večerné vysielanie študentskej televízie obsahujúce spravodajstvo, športové noviny, počasie, reláciu či reklamu.
Treťou sférou, ktorej sa venovali účastníci bola tlač, nepochybne najčastejšia súčasť študentských médií na stredných školách. Vedúcimi aktivít boli Rebeka Krahulcová a Ronald Klačman z orgánov ŠUS. Výstupom účastníkov bolo zrealizovanie vlastného časopisu so študentskou tématikou. Stredoškoláci získali vedomosti a skúsenosti v oblasti štylistiky, reklamy, redakcie, tvorby článkov a rubrík formou workshopov. Ich prioritou bolo zaujať čitateľa a predať sa.
Ukončením tohto školenia bola spoločná prezentácia, kde členovia jednotlivých oborov predstavili výsledky ich dvojdňovej práce a námahy. Tá nakoniec vyšla na úžitok a účastníci sa mohli pýšiť svojimi dielami. O užitočnosti tejto témy pre študentov nepochybuje ani predsedníčka organizácie Rebeka Krahulcová, ktorá sa na margo školenia vyjadrila so spokojnosťou: „Médiá sa dnes stávajú každodennou súčasťou života mladých. Je osožné ak sa v nich budú vedieť aj pohybovať a pracovať s nimi ako s plnohodnotným prostriedkom komunikácie. Takto môžeme dosiahnuť, že sa médiá v budúcnosti stanú aj viac objektívnym a spoľahlivým zdrojom.“
Autori článku: Martin Borčin, Petra Nagyová, Katarína Porvažníková, Albert Plutva, Barbora Čelešová